Lees verder
Frank Wouters (°1963) kwam na zijn rechtenstudie terecht in een marketingfunctie bij Unilever.
Meer over Frank WoutersHonshitsu - De essentie van marketing, de marketing van de essentie
Het begin van een paradigmashift in bedrijfsstrategie - Business Edition
Gebonden Nederlands 2013 1e druk 9789490783532Samenvatting
Dit boek is de drager van de Honshitsu-ideeën, een manier om het denkwerk van vijftien jaar samen te vatten in een theorie die zal gelden als dé strategische marketingtheorie.
De pogingen om van marketing een wetenschappelijke machine te maken waar je aan de ene kant onderzoek instopt en er aan de andere kant een strategie uit krijgt, heeft geleid tot dikke boekwerken waarvan iedereen erkent dat ze onwerkbaar zijn. Marketing is daardoor geëvolueerd naar een model dat op zijn best in staat is achteraf te verklaren waarom iets wel of niet succesvol is geweest. Academisch kan dat interessant zijn, in praktijk heb je er niets aan. Het is als vooruit rijden in je auto door alleen maar in je achteruitkijkspiegel te kijken.
Het is tijd dat we teruggaan naar wat de essentie is van marketing en niet geheel tot verbazing van Frank Wouters blijkt dat dit ook neerkomt op de marketing van de essentie. Honshitsu (het Japanse woord voor essentie) geeft marketing terug aan de ondernemers, de ontwikkelaars, de bedenkers, de gepassioneerden, de beleids-makers, de leiders. Het helpt hen om los te komen van het product en de brug te maken naar de menselijke behoeftes zonder er daarom slaaf van te worden. Dit boek is voor hen geschreven, praktisch en direct toepasbaar, de Honshitsu-methode zo kernachtig mogelijk samengevat.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Frank Wouters
Inhoudsopgave
2. Uitgangspunten
3. Definities
4. Wetten
5. Bewustwordingen
6. Randinformatie
7. Methode
8. Epiloog
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan