Lees verder
Jos Burgers is bestsellerauteur van managementboeken en spreker over onderwerpen als strategie, marketing, sales en klantgerichtheid.
Met meer dan honderd presentaties per jaar is hij een veelgevraagd spreker. Zes van zijn boeken zijn uitgeroepen tot het bestverkochte managementboek van een jaar.
Meer over Jos BurgersSuperfijne klanten
Hoe kom je eraan?
Gebonden Nederlands 2024 1e druk 9789089657183Samenvatting
Superfijne klanten, wie wil die nou niet? Superfijne klanten hebben oog voor jouw toegevoegde waarde en accepteren daarom de prijs die je vraagt. Dat maakt dat werken voor hen vaak niet voelt als werken.
Maar hoe kom je aan superfijne klanten, klanten waar je blij van wordt? Hoop jij dat ze vanzelf naar je toekomen? Jos Burgers legt fijntjes uit dat hopen geen beste strategie is: je zult er iets voor moeten dóén. Zijn advies: stop met werken voor klanten waar je het alleen maar druk van krijgt en kies voor een eigentijdse strategie die leidt tot mond-tot-mondreclame.
In zijn nieuwste boek 'Superfijne klanten' legt bestsellerauteur Jos Burgers uit hoe ambassadeurs ervoor zorgen dat superfijne klanten vanzelf naar je toekomen en waarom deze strategie juist in dit digitale tijdperk de toekomst heeft. Hij geeft antwoord op: Hoe zorg je ervoor dat meer ambassadeurs je vaker aanbevelen? Wat kun je doen om de effecten van gratis mond-totmond reclame te versterken? En waarom is het verstandig superfijne klanten een voorkeursbehandeling te geven? Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is je schaarse middelen als tijd en geld op een andere, slimme manier in te zetten.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (3)
Over Jos Burgers
Inhoudsopgave
Deel I – succes is niet veel klanten binnenhalen, maar zo veel mogelijk superfijne 12
1 Werk dat niet voelt als werken 14
2 Mond-op-mond gaat wel erg ver 18
3 Het liefst word ik gevraagd 22
4 Van mond-tot-oor naar muis-tot-muis 26
5 Negen nepreviews voor vijftig euro 30
Deel II – de moed hebben om je schaarse tijd en geld anders te investeren 34
6 Als je alleen een hamer hebt, lijkt elk probleem op een spijker 36
7 Gebakken lucht in een blikje 40
8 Ik vind het zelf ook heel veel geld 44
9 Ondanks of dankzij de voortschrijdende digitalisering? 48
10 ‘Zou u onze voetplaat voor een steigerbuis aanbevelen?’ 52
Deel III – vergroot de kans op aanbevelingen door je huidige ambassadeurs 56
11 Waarderen werkt beter dan irriteren 58
12 Zinvol netwerken of zinloos borrelen? 62
13 Weggeven werkt beter dan verkopen 66
14 Ambassadeurs medeverantwoordelijk maken 70
15 Niet via Google gevonden willen worden 74
Deel IV – van superfijne klanten ambassadeurs maken die jou durven aan te bevelen 78
16 Laten weten dat je nog niks weet 80
17 Durven kiezen voor win-verlies 84
18 Het hoeft niet, maar je doet ’t wel 88
19 Waarom je gek moet zijn op klachten 92
20 Monopolist zijn door het wachten te verzachten 96
Deel V – waarom het verstandig is ongelijke klanten ongelijk te behandelen 100
21 Waarom je ongelijke klanten ongelijk moet behandelen 102
22 Kippen houden in plaats van eieren zoeken 106
23 Iets teruggeven is niet hetzelfde als iets geven 110
24 Vragen naar wat je liever niet hoort 114
25 Bomen kappen om de sterke te laten groeien 118
Dankwoord 122
Over de auteur 124
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan