

Joost van der Hoeven is een door de wol geverfde Premiere Pro-expert, trainer en veelgevraagd spreker.
Meer over Joost van der HoevenFinal Cut Pro en Express
Paperback Nederlands 2010 1e druk 9789043019354Samenvatting
Final Cut Pro en Final Cut Express zijn de zware en lichte versie van de professionele Apple-software voor videomontage en -bewerking. Niet alleen professionals uit de video- en tv-industrie gebruiken Final Cut, maar dankzij de goedkopere Expresseditie ook steeds meer serieuze videohobbyisten. Video-expert Joost van der Hoeven behandelt de basisbeginselen van videomontage en videobewerking met Final Cut en verklapt de geheimen van professionals.
Dit boek is geen droge opsomming van knoppen en mogelijkheden, maar gaat uit van voorbeelden uit de praktijk. Hierdoor komen verschillende functies soms tegelijkertijd aan bod. Zo wordt je aan de hand van concrete situaties door het montageproces geleid. Alle aspecten van het werken met Final Cut komen aan bod: van de benodigde hardware, het laden en importeren van videomateriaal, verschillende montagetechnieken, het toevoegen van geluid en speciale effecten, tot het exporteren en archiveren.
Het boek is zowel geschikt voor Final Cut Pro als Final Cut Express (en gebaseerd op FCP 7 en FCE 4) en bevat een dvd met videomateriaal en extra tutorials, zodat u direct aan de slag kunt.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Voordat je begint
2. De computer
3. Het werkgebied en de schermindeling
4. Materiaal laden en importeren
5. Final Cut in vogelvlucht
6. Montagetechnieken
7. Geluid
8. Effecten
9. Exporteren
10. Archiveren
11. Wat is video eigenlijk?
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan