
Lees verder
Roland van Kralingen studeerde in Engeland waar hij zijn MBA haalde. Na een aantal jaren bij grote reclamebureaus als Strategy Director te hebben gewerkt, richtte hij TBWA op in Nederland en Spanje.
Meer over Roland van KralingenHet merk: de nieuwe hoeksteen van de samenleving? De eerste zin van dit boek roept al vele vragen op. 'Superbrands' geeft een groot aantal visies en opinies over het fenomeen van het moderne merk en de ontwikkeling van het merk voor de toekomst. Van Kralingen laat zien wat de rol van het merk is in het hedendaagse ondernemingsbeleid en geeft verder aan wanneer gefocust moet worden op productperformance en wanneer op merkperformance. De indeling in mythische merken, informatiemerken, clustermerken en territoriummerken biedt een goede basis voor de marktstrategie.
'Superbrands' legt heldere verbindingen met strategische theorieën en -modellen van onder andere Porter, Hamel en Prahalad en Treacey en Wiersema. Door een groot aantal herkenbare voorbeelden is het boek zeer praktijkgericht. Toonaangevende ondernemers en bekende bouwers van topmerken komen aan het woord zoals Cor Boonstra van Philips, prof. Wim van der Ster van Ahold, Herman Wijffels van de Rabobank en Jacques Krielen van Nestlé. Zij zetten de lezer op een creatieve manier aan het denken over het merkenbeleid van de toekomst.