Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Superbrands

Merken en markten van morgen

Gebonden Nederlands 2003 9789026729607
10
Voormalig top 10Totaal 1 dag
Voormalig top 100Totaal 60 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Het merk: de nieuwe hoeksteen van de samenleving? De eerste zin van dit boek roept al vele vragen op. 'Superbrands' geeft een groot aantal visies en opinies over het fenomeen van het moderne merk en de ontwikkeling van het merk voor de toekomst. Van Kralingen laat zien wat de rol van het merk is in het hedendaagse ondernemingsbeleid en geeft verder aan wanneer gefocust moet worden op productperformance en wanneer op merkperformance. De indeling in mythische merken, informatiemerken, clustermerken en territoriummerken biedt een goede basis voor de marktstrategie.
'Superbrands' legt heldere verbindingen met strategische theorieën en -modellen van onder andere Porter, Hamel en Prahalad en Treacey en Wiersema. Door een groot aantal herkenbare voorbeelden is het boek zeer praktijkgericht. Toonaangevende ondernemers en bekende bouwers van topmerken komen aan het woord zoals Cor Boonstra van Philips, prof. Wim van der Ster van Ahold, Herman Wijffels van de Rabobank en Jacques Krielen van Nestlé. Zij zetten de lezer op een creatieve manier aan het denken over het merkenbeleid van de toekomst.

Specificaties

ISBN13:9789026729607
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:380
Druk:0
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Superbrands
Sjoerd Wijnia | 8 januari 2000
Merken als hoeksteen van de samenleving? De titel 'Superbrands' intrigeert en verrast in een tijd waarin klantwaarde door managers belangrijker wordt geacht dan merkwaarde. Het gaat de laatste jaren in marketing immers om een-op-een-marketing, waarbij de individuele afnemer massa-maatwerk krijgt aangeboden via databases en interactieve marketing, en dat alles bij voorkeur met behulp van electronic commerce.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
3 stemmen
2
0
0
1
0

Over Roland van Kralingen

Roland van Kralingen studeerde in Engeland waar hij zijn MBA haalde. Na een aantal jaren bij grote reclamebureaus als Strategy Director te hebben gewerkt, richtte hij TBWA op in Nederland en Spanje. Vervolgens functioneerde hij als lid van de raad van bestuur van TBWA International in Parijs en werkte hij in Japan, Engeland, Amerika, Duitsland en Spanje. In 1993 was hij de initiatiefnemer tot de oprichting van de PositioneringsGroep, die inmiddels in marketingland een grote bekendheid geniet. Roland van Kralingen is auteur van bekende boeken op het gebied van marketing en trends. Hij schreef onder andere 'Superbrands', 'Naar 2020', 'De Transparante Wereld' en 'BrandWorld'. Sinds 2005 is hij als Founder werkzaam bij High Value. Daarnaast is hij auteur van het onlangs verschenen 'Make Dust or Eat Dust.'' Roland van Kralingen is sterk geïnteresseerd tot ontwikkeling in de context, hij is een creatief denker en probeert vooral te werken naar nieuwe inzichten.

Andere boeken door Roland van Kralingen

Inhoudsopgave

Een woord van dank
Inleiding

Boek 1 - Consument en samenleving

1. Hoe ongrijpbaar zijn consumenten?
2. Het waardenconcept
3. Ontwikkelingen
4. De zelfbedieningssamenleving
5. De marketing van memorabele ervaringen

boek 2 - Superbrands: mythe of realiteit?

6. Merken worden belangrijker
7. Het product of territoriummerk
8. Het informatiemerk
9. Het clustermerk
10. Het distributiemerk
11. De t'komst
12. Big & strong
13. Ontwikkelingen

boek 3 - Positioneren

14. Businesspositionering
15. Merkpositionering
16. Positioneringstrategieën
17. Power- en nichemerken
18. Ontwikkelingen en wetten
19. De merkportfolio

Bijlage - Methodieken en modellen
Geraadpleegde literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Superbrands